برلین به واسطه پیشینه تاریخی به نحوی خود را مدیون رژیم صهیونیستی می داند و حمایت بی قید و شرط برلین از تلاویو در جنگ غزه نیز موید همین سرسپردگی است

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ چه معنایی دارد؟

وزارت کشور آلمان، روز چهارشنبه با مطرح کردن این ادعا واهی که مرکز اسلامی هامبورگ اهداف اسلام افراطی را دنبال می‌کند، فعالیت‌های این مرکز و  نهادهای زیرمجموعه آن را ممنوع اعلام کرد. طبق گزارش خبرگزاری رویترز ، وزارت کشور آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرده که ۵۳ ساختمان این سازمان در ساعات اولیه چهارشنبه با حکم یک دادگاه در 8 ایالت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

علاوه بر مرکز اسلامی هامبورگ که یکی از شناخته شده ترین مراکز مذهبی در آلمان است، فعالیت‌های سایر زیرشاخه‌های این مرکز در شهرهای فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع اعلام شد و چهار مسجد شیعیان نیز در پی این اقدام بسته خواهند شد. وزارت کشور آلمان مدعی شده است که شواهد و مدارک گردآوری شده از ۵۵ مورد از املاک این سازمان در نوامبر، مبنای ممنوعیت فعالیت سازمان قرار گرفت.

«نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در این باره با بیان اینکه این ممنوعیت شامل مقابله با مذهب شیعه نمی‌شود مدعی شده است که مرکز اسلامی هامبورگ ضمن حمایت از حزب‌الله لبنان، با ایران ارتباط داشته و به دنبال ایجاد یک حکومت دینی بوده است!

آلمان خود را مدیون صهیونیسم می داند

در پی این اقدام برلین، وزارت خارجه ایران روز گذشته سفیر آلمان را به وزارت امور خارجه احضار کرده و مراتب اعتراض شدید خود را در قبال بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور به وی ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی مدیر و موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی اما در گفتگو با قدس در تحلیل رخداد اخیر گفت: به نظر می رسد رژیم حاکم بر آلمان به واسطه پیشینه تاریخی و به واسطه رویکرد افراط گرایانه ای که در زمان جنگ دوم جهانی در قبال یهودیان اتخاذ کرده اند به نحوی خودشان را مدیون رژیم صهیونیستی می داند و حمایت بی قید و شرط برلین از تلاویو در جنگ غزه نیز موید همین سرسپردگی است.

حسینی با اشاره به وضع قوانین سخت در آلمان علیه هرگونه اقدام علیه رژیم صهیونیستی یا ممانعت از برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی اعتراضی در حمایت از فلسطین و علیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: این حجم از حمایت برلین از تلاویو تا حدی است که می توان رژیم آلمان را رژیم صهیونیستی دوم قلمداد کرد.

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ چه معنایی دارد؟

تلاش برای برخورد با مراکز اسلامی حامی فلسطین

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با اشاره به برگزاری برخی تظاهرات ها و تجمعات ضد صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی و در محکومیت حمله ددمنشانه اسرائیل به غزه در روزهای بعد از 7 اکتبر گفت: دولت آلمان از آن زمان تاکنون تلاش کرده است تا برپایی این تجمعات را به برخی مراکز و اماکن مذهبی اسلامی نسبت دهد و یکی از مراکزی که مورد توجه برلین قرار گرفته مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز مرتبط با این مرکز در شهرهای مختلف این کشور بوده است. این در حالی است که مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مراکز اسلامی و نهادهای شناخته شده مذهبی و مدنی  است که سالهاست در این کشور فعالیت می‌کند و تاکنون سابقه هیچ گونه فعالیت سیاسی علیه حاکمیت آلمان نداشته است و اقدام کنونی دولت برلین در تفتیش و ممنوع کردن فعالیت این مرکز نشان دهنده عمق نفوذ صهیونیست ها و میزان سرسپردگی رژیم آلمان به تلاویو است.

بهانه جویی برلین برای برخورد با مرکز اسلامی هامبورگ

حجت الاسلام دکتر علی خیاط عضو هیات علمی معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست پیشینی رایزنی فرهنگی ایران در لبنان نیز در باره اقدام برلین علیه مرکز اسلامی هامبورگ به قدس گفت: دولت آلمان مدت هاست که به دنبال برخورد با مراکز اسلامی مرتبط با شیعیان به خصوص مراکز نزدیک به ایران بوده و در شرایط کنونی و بعد از هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و رخ دادن برخی تجمعات اعتراضی در سراسر آلمان دولت برلین به بهانه حمایت این مرکز ار این اعتراضات ضد صهیونیستی و بر اساس ادعای واهی دست به چنین اقدامی زده است.

خیاط تاکید کرد: آنچه در غزه رخ داد و حمایت معنوی تهران از مردم بی دفاع غزه و در ادامه برخوردی که در وعده صادق با رژیم صهیونیستی صورت گرفت، رژیم آلمان را پیشتر سرسپردگی خود را به رژیم صهیونیستی نشان داده بود بر آن داشت که با دست زدن به چنین اقدامی و بستن مراکز اسلامی مرتبط با شیعیان و ایران که در ادامه روند کمک های تسلیحاتی به تلاویو صورت گرفته است، مهر تائیدی بر حمایت تمام قد خود از رژیم صهیونیستی بزند.

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ چه معنایی دارد؟

اقدام سیاسی مذهبی

وی اقدام برلین علیه مرکز اسلامی هامبورگ را یک حرکت سیاسی مذهبی دانست و تاکید کرد: انچه کشورهای غربی از مذهب و فعالیت مذهبی انتظار دارند همان اسلام انگلیسی است اما زمانی که یک مرکز در راستای حمایت از مظلوم که یکی از شعارهای اصلی و اولیت دار اسلام است دست به اقدام بزند به مذاق دولتمردان این کشورها خوش نمی آید و به دنبال بهانه ای برای خاموش کردن این صدا هستند چرا که دین و مذهبی که حامی مظلومان و صدای آنها باشد مذهب مطلوبی برای حاکمان سرسپرده به صهیونیست نمی‌تواند باشد و تلاش خواهند کرد تا با آن برخورد کنند.

وی حمایت مسلمانان و مرازک اسلامی در سراسر جهان از مردم غزه را اقدامی در راستای تحقق یکی از ارکان اساسی اسلام دانست و تاکید کرد: حمایت از مردم غزه و حمایت از هر مظلومی بیش از آنکه یک اقدام سیاسی تلقی شود یک اقدام مذهبی و وظیفه تمام مسلمانان و دین داران جهان است.

معاون سابق بعثه مقام معظم رهبری اقدام اخیر برلین را در راستای ادامه خوش رقصی‌های برلین به تلاویو دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد سران برلین هنوز خود را مدیون صهیونیست‌ها می‌دانند و از هر فرصتی در راستای حمایت از آنها استفاده می‌کنند و در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی به شدت از سوی افکار عمومی تحت فشار است با دست زدن به اقدامی نظیر بستن مرکز اسلامی هامبورگ حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در شرایط دشوار کنونی به وضوح نشان می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.